
W naszej Placówce wykorzystujemy czytanie uczestniczące jako jedną z form terapii komunikacji. Dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się chętnie uczestniczą w takiego typu aktywnościach, łączących naukę i zabawę.
Korzyści płynące z czytania uczestniczącego:
1. Budowanie motywacji do nauki czytania.
2. Budowanie wspólnego pola uwagi.
3. Rozwijanie słownictwa i wzbogacanie wiedzy.
4. Stworzenie możliwości do posługiwania się symbolami wykorzystywanymi w komunikacji alternatywnej i wspomagającej.
5. Budowanie poczucia sprawstwa i rozwijanie zainteresowań czytelniczych uczniów.
i wiele innych...
Zachęcamy do wspólnego czytania uczestniczącego w formie online. Pod linkiem książeczka pt. „Szukamy wiosny”, bedąca autorskim opracowaniem p. Iwony Ropiak i p. Justyny Trochimczuk.
https://docs.google.com/presentation/d/1crcWqD3qcdHnKJz4ova0P_wGiLb8YoF_/edit#slide=id.p1