Scenariusz lekcji - Aktywna Tablica

 

 Scenariusz zajęć lekcyjnych z wykorzystaniem narzędzi TIK zrealizowany w klasie dla dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną - niepełnosprawność intelektualna i autyzm,

na drugim etapie edukacyjnym.

Opracowanie i prowadzenie: mgr Anna Rogalska

Przedmiot: Zajęcia rozwijające kreatywność

Czas trwania: 45 min

Data: 11.02.2019

Temat: Tańczące balony.

Cele ogólne:

- rozwijanie umiejętności społecznych poprzez zabawy relacyjne, zabawy z muzyką

- kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności grafomotorycznej

Cele szczegółowe:

- uczeń bierze udział w zabawie ruchowej przy muzyce

- czeka na swoją kolej

- rysuje linię pionową samodzielnie/ze wspomaganiem słownym/fizycznym

- uczeń korzysta z tablicy interaktywnej

- wykonuje stemple palcami

Metody:

- ruch przy muzyce

- praktycznego działania

- elementy metody Felicie Affolter,

Formy pracy: zindywidualizowana i grupowa

Środki dydaktyczne: balony, odtwarzacz CD, laptop, monitor dotykowy Avtek, farby do malowania palcami, płyta CD „Klaśnij, tupnij raz  dwa” – utwór „Balonik”, wygenerowane karty pracy: karta-pracy-gora-dol (naszelementarz.men.gov.pl), puzzle-malucha-58a, sekwencje-czynnosci-56-1-kol isekwencje-czynnosci-56-2 -kol (superkid.pl)

Strony internetowe:

https://www.superkid.pl

https://naszelementarz.men.gov.pl/generator/

https://www.youtube.com

https://www.happyclicks.net/

https://www.google.pl/

Przebieg zajęć:

Część I – powitanie i wprowadzenie

  • Powitanie uczestników piosenką „Przyszło do nas słonko”.
  • Zabawa z piosenką „A gdzie jest (imię dziecka)?”.
  • Przypomnienie tematyki tygodnia – bale i zabawy w karnawale. Oglądanie materiałów video na kanale Yotube (bale karnawałowe w przedszkolu, szkole).
  • Układanie wspólne historyjki obrazkowej – sekwencje czynności „Wieszanie balonów”.

Część I – zabawy muzyczno-ruchowe

  • Zabawa z balonami ćwicząca różnicowanie tempa: szybko – wolno. Uczniowie machają balonami w tempie zgodnym z podkładem muzycznym.
  • Zabawa muzyczna „Balonik”. Uczniowie siedzą w kręgu. Kolejno każdy uczeń odbija balonik i przekazuje następnej osobie. Uczniowie odbijają balon z pomocą nauczyciela.

Część II – ćwiczenia manualne, koordynacja, percepcja

  • Uczniowie oglądają zdjęcia balonów korzystając z wyszukiwarki internetowej Google. Na ekranie monitora dorysowują balonom sznurki.
  • Uczniowie układają obrazek „Karnawał” (puzzle online – superkid.pl)
  • Praca plastyczna. Uczniowie otrzymują farby do malowania palcami. Na pustych arkuszach odbijają opuszki palców maczane w farbie. Każdej plamie dorysowują mazakiem „ogonek”. Podpisane przez nauczyciela prace wieszają na tablicy.

Część IV – Zakończenie zajęć

  • Podsumowanie zajęć. Pożegnanie uczestników.
Czytaj dalej...

Kilka słów o programie Aktywna Tablica

W roku szkolnym 2017/2018 w ramach rządowego programu Aktywna Tablica zakupiliśmy dwa telewizory dotykowe. Z tych pomocy korzystają wszyscy uczniowie naszej placówki. Jest to bardzo atrakcyjna pomoc do zajęć. We październiku 2017 został powołany zespół wspomadający dyrektora w realizacji tego programu i wykorzystanie TIK w naszej szkole. Głownym koordynatorem TIK została pani Anna Rogalska. Sukcesywnie na tej stronie będziemy umieszczać scenariusze zajęć w ramach dobrych praktyk. Nauczyciele rozwijają swoje kompetencje w zakresie TIK uczestnicząć w szkoleniach, konferencjach i warsztatach. 

Czytaj dalej...

Stowarzyszenie RMW

Szkoła Współpracy

Fundacja Sedeka

Erasmus+

Licznik

Dzisiaj 0

Wczoraj 28

Tygodniowo 28

Miesięcznie 437

Razem 85366

PSS Społem

PSS Społem

Leroy Merlin

Liroy Merlin

Chrońmy dzieci

Chronimy dzieci