
Szkoła Podstawowa Nr 35 Specjalna
obejmuje dwa etapy edukacyjne:
Na pierwszym etapie kształcenia przedmiotem wiodącym jest edukacja wczesnoszkolna. Ma ona charakter całościowy i zintegrowany. Oparta jest na wielozmysłowym poznawaniu otaczającego świata. Uczniowie na miarę swoich możliwości psychofizycznych nabywają umiejętności w zakresie:
Oprócz edukacji wczesnoszkolnej uczniowie uczestniczą w lekcjach Religii, na których zapoznają się z podstawowymi treściami dotyczącymi życia chrześcijańskiego oraz przygotowują się do przyjęcia Sakramentów Pokuty i Pojednania oraz Eucharystii.
Na zajęciach edukacyjnych wykorzystuje się metody pracy takie jak: M. Montessorii, F. Affolter, Dobrego Startu, Pedagogiki Zabawy, Alternatywnej Komunikacji (zdjęcia, piktogramy, PCS), Ośrodków Pracy. Czas zajęć i przerw dostosowany jest do aktywności i możliwości uczniów.
Na II etapie edukacyjnym kształtuje się umiejętności objęte programem nauczania z zakresu nauczanych przedmiotów:
Realizowane treści oparte są na szkolnych programach nauczania zgodnie z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Treści kształcenia obejmują szerszy zakres umiejętności poznawczych niż na pierwszym etapie edukacyjnym.
Wiodącym przedmiotem jest Funkcjonowanie w środowisku - tematyka zawiera zagadnienia dotyczące najbliższego środowiska rodzinnego i szkolnego, otaczającej przyrody oraz życia i pracy ludzi. Uczniowie opiekują się kącikiem przyrodniczym, dbają o ogródek szkolny. Doskonalą umiejętności czytania i pisania oraz umiejętności z zakresu pojęć matematycznych.
Plastyka - na zajęciach uczniowie poznają różnorodne techniki plastyczne. Rozwijają wyobraźnię na bazie obserwacji otoczenia oraz własnych przeżyć co wyrażają w swoich pracach plastycznych.
Muzyka z rytmiką- zajęcia muzyczne są kontynuacją i doskonaleniem ćwiczeń z zakresu poprzedniego poziomu nauczania wzbogacając je o nowe treści, utwory muzyczne, grę na instrumentach.
Wychowanie fizyczne- uczniowie doskonalą się w ćwiczeniach orientacyjno-porządkowych, kształtujących zmysł równowagi, biegach, ćwiczeniach z elementami rzutu, toczenia i dźwigania. Uczą się różnych dyscyplin sportowych: jazda na rolkach, rowerze, gry w tenisa stołowego, piłkę nożną i siatkową.
Technika- program nauczania na drugim etapie uwzględnia dalsze rozwijanie sprawności manualnych, praktyczne zdobywanie umiejętności wykonywania prostych czynności związanych z gospodarstwem domowym, posługiwania się prostymi narzędziami i przyborami technicznymi, naukę przestrzegania regulaminu i przepisów bezpieczeństwa w pracowni.
Religia- na II etapie uczniowie zapoznają się X Przykazaniami Bożymi oraz uczą się stosować je w swoim codziennym życiu.
Uczniowie na I i II etapie edukacyjnym uczestniczą w zajęciach rewalidacyjnych realizowanych stosownie do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. Opierają się one na indywidualnych programach edukacyjno-terapeutycznych opracowanych dla każdego ucznia na podstawie Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia
Formy zajęć rewalidacyjnych:
Zajęcia specjalistyczne:
Zajęcia pozalekcyjne:
Dzisiaj 15
Wczoraj 48
Tygodniowo 210
Miesięcznie 483
Razem 141935
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.