• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%
  • Dodane: 22.06.2024
  • Napisane przez: Ewa Fiedorczuk

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny DZIAŁAJĄC POZNAJEMY ŚWIAT

   W roku szkolnym 2023/2024, od października uczniowie przyłączyli się do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego DZIAŁAJĄC POZNAJEMY ŚWIAT. Projekt jest realizowany w kl. IIa i kl. VIIIa na zajęciach z funkcjonowania osobistego i społecznego oraz zajęciach z kreatywności. W wybranych działaniach biorą udział inni uczniowie Zespołu. Główne założenia projektu to: rozwijanie wśród uczestników wrażliwości, ciekawości świata, poszerzanie wiedzy na temat tradycji, kultury i szacunku wobec samego siebie oraz innych osób.

   W I semestrze roku szkolnego 2023/2024 zostały zrealizowane zgodnie z założeniami projektu dwa moduły.

Moduł I POMAGANIE JEST FAJNE - w miesiącu październiku i listopadzie. W ramach tego modułu, między innymi:

w miesiącu październiku:

- w ramach Europejskiego Dnia Wynalazcy uczniowie odwiedzili Epi – Centrum Nauki w Białymstoku,

- w ramach Dnia Komisji Edukacji Narodowej uczniowie wykonali jesienne portrety nauczycieli, zaprezentowane podczas apelu szkolnego, 

w miesiącu listopadzie: 21 listopada koordynatorzy projektu wraz z uczniami przygotowali dla społeczności szkolnej Dzień Życzliwości.

Moduł II MAGICZNY CZAS NIEWIDZIALNEJ POMOCY - w miesiącu grudniu i styczniu. W ramach tego modułu, między innymi:

w miesiącu grudniu:

- w ramach tworzenia kreatywnych ozdób bożonarodzeniowych we współpracy z realizatorami projektu Szumi dokoła las, Nadleśnictwem Dojlidy w Białymstoku oraz rodzicami zorganizowane zostały warsztaty podczas których uczniowie wykonali stroiki bożonarodzeniowe,

- zorganizowany został konkurs plastyczny „ŚWIAT ANIOŁA”, do którego przystąpili uczniowie kl. IIa, kl. VIIIa i Grupa GWs ORW. Prace zostały umieszczone na stronie Facebooka Projektu, co łączyło się z przystąpieniem do ogólnopolskiego konkursu o tej samej nazwie.

w miesiącu styczniu:

- w ramach akcji Bezpieczne ferie zimowe, koordynatorzy przygotowali prezentacje multimedialne uświadamiającą konieczność zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych, które zostały przedstawione na zajęciach w kl. VIIIa, IIa, VIIIb. W II semestrze roku szkolnego 2023/2024 zostały zrealizowane zgodnie z założeniami projektu dwa moduły.

Moduł III - TWORZYMY, DZIAŁAMY, ROZBUDZAMY SIĘ DO ŻYCIA (LUTY, MARZEC) W ramach tego modułu, między innymi:

w miesiącu lutym:

- w ramach zadania :„Inspirujemy się nawzajem”– naukowe eksploracje uczestnicy projektu uczestniczyli w zabawach badawczych obejmujących obszary: dotyk, powietrze, wykonując samodzielnie masy typu slime, zadania sensoplastyczne, konstruowali pojazd napędzany powietrzem z balonika i eksperymentowali ze świecą.

w miesiącu marcu:

- w ramach zadania: „Witajcie” uczestnicy Projektu poznali sytuację swoich klasowych kolegów z Ukrainy z ukierunkowaniem na konieczności niesienia pomocy w sytuacjach trudnych oraz obejrzeli prezentację multimedialną przybliżającą tradycje i kulturę ukraińską, pokolorowali flagi Polski i Ukrainy a także skosztowali ukraińskiego ciasta przygotowanego przez mamę ukraińskiej koleżanki.

- w ramach zadania :„Najciekawsze obiekty regionu”. Wycieczka do miejsca związanego z naszą miejscowością, okolicą (muzeum, zabytki, skansen itp.) - uczniowie kl.II, Kl.VIIIa i grupy ORW- GWs odwiedzili skansen Podlaskie Muzeum Kultury Ludowej w Wasilkowie. Poznali jak pracowali i mieszkali ludzie w dawnych czasach.

Moduł IV DBAMY O SIEBIE, MYŚLIMY O INNYCH (KWIECIEŃ, MAJ) . W ramach tego modułu, między innymi:

w miesiącu kwietniu:

- w ramach cyklicznych spotkań czytelniczych we współpracy z biblioteką szkolną z okazji Międzynarodowego Dnia Książki i Praw Autorskich uczniowie w klasach posadzili magiczne nasionka – cebulki czytelnictwa. Zadaniem uczniów była odpowiednia pielęgnacja, do której należało między innymi: „czytać roślince co najmniej raz w tygodniu bajeczkę lub wierszyk lub opowiasteczkę”. - w ramach zadania: „Kulturalnie, czyli jak?”. Savoir Vivre w różnych sytuacjach uczestnicy projektu na zajęciach klasowych wysłuchali i omówili fragmenty audiobooka : "Bon czy ton, savoir-vivre dla dzieci" Grzegorza Kasdepke, na stołówce szkolnej podczas obiadów przypominali i stosowali dobre maniery przy stole.

w miesiącu maju:

- w ramach zadania: „Tydzień rodziny” uczniowie kl.VIIIa i grupy ORW-GWs na warsztatach kulinarnych przygotowali ciasteczka dla członków swojej rodziny, z wielkiej miłości i w podzięce dla mam, tatusiów i rodzeństwa oraz na zajęciach z kreatywności wykonali laurki dla mam.

Współpracujemy

  • Erasmus+
  • Fundacja Drzewo i Jutro
  • Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
  • Leroy Merlin
  • Chronimy Dzieci
  • Fundacja Sedeka
  • Olimpiady Specjalne
  • Szkoła Współpracy
  • Stowarzyszenie RMW

    © Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Powrót do góry