• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%
  • Dodane: 23.06.2024
  • Napisane przez: Katarzyna Siemienowicz

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ ”PODLASKI REGION RÓŻNORODNOŚCI”

   Innowacja skierowana była uczniów Szkoły podstawowej Nr 35 przy Zespole Placówek Szkolno-Wychowawczych w Białymstoku. Adresatami było 8-ro uczniów klas 6c i 8b z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim.

   Głównym założeniem i celem innowacji było poznanie kultury, historii własnego miasta i regionu, a także kształtowanie postaw otwartych, nastawionych na zrozumienie innych kultur.

   Zakładane cele innowacji zostały osiągnięte. Podczas zajęć uczniowie poznawali swój region, kształtowali poczucie własnej tożsamości wzbogacając wiedzę o regionie. Umacniała się ich wieź z najbliższym środowiskiem rodzinnym, regionem i krajem. Działania uczniów wynikające z wdrażania tej innowacji umożliwiły pobudzanie naturalnej ciekawości świata, twórczej aktywności, rozwijały zdolności i zainteresowania.

  W trakcie realizacji innowacji wykorzystano metody i formy pracy dostosowane do możliwości psychofizycznych uczniów. Zastosowano następujące metody:

-metoda praktycznego działania- wykonywanie przez uczniów zadań o charakterze plastycznym

-metody percepcyjne: pokaz, obserwacja,

-metody słowne: pogadanka, objaśnienia.

   Zakładane cele programu zostały osiągnięte. Uczniowie zapoznali się z najbliższym otoczeniem. Uwrażliwili się na wartości kulturowe środowiska rodzinnego i wspólnoty lokalnej. Mieli okazję poznać różnorodność kulturową regionu podlaskiego. Podczas realizacji innowacji pobudzano zainteresowania historią i kulturą regionu, kształtowała się więź emocjonalna i patriotyczna ze swoim miejscem zamieszkania oraz regionem. Podjęte działania pozwoliły na wyzwalanie twórczej aktywności dziecka, wyrabianie szacunku wobec dorobku przeszłych pokoleń i rozumienie potrzeby ochrony tradycji. Dzięki pracom zespołowym uczniowie doskonalili umiejętności współpracy i współdziałania w grupie. Dzięki licznym wycieczkom i wyjściom doskonalili umiejętności zachowania się w miejscach użyteczności publicznej w sposób akceptowalny społecznie.

   Zadania zostały zrealizowane zgodnie z harmonogramem. Odbyły się pogadanki połączone z pokazem. Uczniowie zdobywali wiedzę oglądając filmy edukacyjne związane z historią i ciekawostkami naszego regionu, przeglądali fotoalbumy. Nabywali umiejętności komunikacyjne podczas swobodnych i kierowanych wypowiedzi wzbogacając swój język. Uczestniczyli w licznych wyjściach, spacerach i wycieczkach. Dzieci zwiedziły zabytkową wieżę zegarową bramy pałacowej Pałacu Branickich, kościół Św. Rocha, cerkiew Św. Mikołaja, poznali zabytki Białegostoku. Uczestniczyli w spacerze szlakiem Esperanto z przewodnikiem turystycznym, odbyli spacer Szlakiem WidziMisie . Wzięli udział w wycieczkach do: Muzeum Ikon w Supraślu, Podlaskiego Muzeum Sztuki Ludowej, synagogi i Muzeum w Tykocinie, meczetu w Kruszynianach, kościoła Św. Anny w Krynkach, sanktuarium i cerkwi w Sokółce, pracowni garncarskiej w Czarnej Wsi Kościelnej. Zdobyta wiedza i umiejętności przełożyła się na sukcesy w konkursie plastycznym „Perły Podlasia zorganizowanym przez Szkołę Podstawową Nr 32 w Białymstoku, w którym zdobyliśmy II miejsce oraz wyróżnienie.

Współpracujemy

  • Erasmus+
  • Fundacja Drzewo i Jutro
  • Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
  • Leroy Merlin
  • Chronimy Dzieci
  • Fundacja Sedeka
  • Olimpiady Specjalne
  • Szkoła Współpracy
  • Stowarzyszenie RMW

    © Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Powrót do góry