W ramach zajęć kreatywnych i udziału w programie #LaboratoriaPrzyszlosci klasy 8b i 8c przygotowały pyszne torty :-)
U nas w szkole przy DPS wiosna przyszła w doniczkach :) W ramach naszego programu uwieczniliśmy to na zdjęciach. Uczniowie stwierdzili, że zdjęcia z komórki są lepsze, niż z cyfrowego aparatu. Czy mają rację? hmm...
Na zajęciach w klasie 8 a rozmawialiśmy na temat bezpieczeństwa na placu zabaw, oraz jak zachować się w stosunku do obcych. W nawiązaniu do tematu lekcji drukowaliśmy gwizdek ostrzegawczy w ramach udziału w programie #LaboratoriaPrzyszlosci.
W ramach programu Laboratoria Przyszłości nasi uczniowie mogli korzystać z nowoczesnego sprzętu AGD i pod okiem p. Katarzyny Siemienowicz i p. Olgi Ziółkowskiej rozwijać swoje umiejętności kulinarne. Z pomocą nowoczesnego miksera piekliśmy ciasta. Hitem okazały się ulubione przez uczniów i kadrę drożdżowe rogaliki. Zmienialiśmy tylko nadzienie. Nakładka na robot kuchenny ułatwiła nam tarkowanie ziemniaków. Placki wyszły szybko i smacznie. A nasza lodówka z zamrażarką pozwoliła nam przechowywać warzywa, owoce, chleb. W naszym kuchennym laboratorium nic się nie marnuje. Zajęcia w naszym szkolnym aneksie kuchennym to smaczna przyjemność .
W ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości nasza szkoła wzbogaciła się o nowy sprzęt w postaci drukarki 3D. Nowoczesny sprzęt wywołał duże zainteresowanie wśród uczniów, których w świat druku 3D wprowadza p. Marcin Surmacewicz. W ostatnim czasie w szkole dominowała tematyka związana ze świętami Bożego Narodzenia, w związku z tym postanowiliśmy wydrukować piękne, zielone ażurowe choinki. Wydruk 3D jest dość czasochłonny, wymaga cierpliwości, uczniowie z zaciekawieniem obserwowali ten proces, niewątpliwie warto było czekać na efekt końcowy. W głowach rodzą się kolejne pomysły na wykorzystanie nowego urządzenia. Zapraszamy do fotogalerii.
Jesień w tym roku jest słoneczna i kolorowa, po kilku lekcjach z podstawy obsługi aparatu mieliśmy za zadanie wykonać zdjęcia o tematyce - jesienne dary i kolory. W szkole w DPS zdjęcia zostały umieszczone na tablicy, cieszymy się że Wam się podobają nasze zdjęcia Przedstawiamy Wam efekty naszej pracy 🎬.
Pozdrawiamy
Kuba, Wiktor, Szymon U., Ania i Szymon Ł.
W ramach udziału w rządowym programie #LaboratoriaPrzyszlosci w naszej szkole powstało laboratorium kreatywności. Zakupiona została stacja pogodowa, która pozwala obserwować i opisywać pogodę. Uczniowie na początku zostali zapoznani z symbolami pogody, przeprowadzili szczegółowe obserwacje z wykorzystaniem stacji, wykonali ilustracje odzwierciedlające zaobserwowane warunki pogodowe.
Nasi uczniowie z radością i ogromną pasją korzystają ze sprzętu zakupionego w ramach udziału naszej szkoły w rządowym programie #LaboratoriaPrzyszłości. Nowoczesny sprzęt daje możliwości rozwijania pasji i zainteresowań. Uczniowie zostali zapoznani z obsługą aparatu i rozpoczęli swoje pierwsze kroki w obszarze fotografii. W październiku odbyła się sesja fotograficzna z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu oraz lampy do oświetlenia. Podczas sesji powstały piękne zdjęcia.
Projekt edukacyjny „Foto - lekcja”
Zatwierdzony decyzją rady Pedagogicznej z dnia 15.09.2022
Opracowanie i prowadzenie: Anna Rogalska, Dorota Rodziewicz, Joanna Żarska
Uczestnicy: klasa 5c, 7a, 8d, z możliwością dołączenia uczniów z innych klas.
Projekt skierowany jest do uczniów szkoły podstawowej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. „Foto lekcje” to forma ciekawego zaspokajania potrzeb poznawczych uczniów i rozwijania ich zainteresowań, z jednoczesnym uwzględnieniem ich zróżnicowanego funkcjonowania. Rezultatem działań w ramach projektu będzie umożliwienie funkcjonowania uczniów w życiu społecznym, ich rozwój poznawczy, oderwanie od codzienności i pokazanie możliwości ciekawego spędzania czasu wolnego. Pozwoli na rozwijanie kreatywności, twórczej postawy i indywidualnych talentów naszych uczniów.
Cele główne projektu:
Cele operacyjne (uczeń adekwatnie do swoich potrzeb i możliwości):
Metody pracy:
Środki dydaktyczne:
- sprzęt zakupiony w ramach projektu MEN „Laboratoria przyszłości”
Czas trwania projektu : IX 2022 – VI 2023
Plan projektu i harmonogram działań:
Projekt zakłada realizację zajęć w oparciu o cele i założenia indywidualnie w klasach oraz podczas wspólnych warsztatów. Realizacja projektu będzie aktualizowana zgodnie z potrzebami możliwościami uczniów. Istnieje możliwość dokonywania zmian w trakcie trwania projektu w celu pełnej realizacji założeń projektu.
Ewaluacja działań: obserwacja zachowań uczestników projektu, obserwacja stopnia zaangażowania uczniów w realizację projektu. W ramach ewaluacji omówione będą zajęcia klasowe oraz warsztaty wspólne. Przewiduje się możliwość utworzenia wystawy z prac uczniów. Uczestnikom projektu zostaną przygotowane dyplomy.
Opracowanie i realizacja:
Anna Rogalska
Dorota Rodziewicz
Joanna Żarska
ul. Krakowska 19
15 - 875 Białystok
tel/fax (85) 742-13-41
Dyrektor Anna Małgorzata Samborska