Wiosna przyszła do nas w tym roku wyjątkowo wcześnie, a piękna pogoda zachęciła klasę VIII c, do wyruszenia w plener z aparatem fotograficznym. Kwiaty i rozkwitająca przyroda to wyjątkowo wdzięczny obiekt do inspiracji fotograficznych.
Korzystając z pięknej pogody, uczniowie klasy VIII c wybrali się na foto-lekcję w plenerze w poszukiwaniu oznak zbliżającej się wiosny. Udało nam się utrwalić na zdjęciach, że wiosna jest tuż, tuż.
Inspiracją do robienia ciekawych zdjęć jest zawsze zmieniająca się przyroda. Uczniowie klasy VIII c poszukują idealnych ujęć w plenerze.
U nas w szkole przy DPS wiosna przyszła w doniczkach :) W ramach naszego programu uwieczniliśmy to na zdjęciach. Uczniowie stwierdzili, że zdjęcia z komórki są lepsze, niż z cyfrowego aparatu. Czy mają rację? hmm...
Jesień w tym roku jest słoneczna i kolorowa, po kilku lekcjach z podstawy obsługi aparatu mieliśmy za zadanie wykonać zdjęcia o tematyce - jesienne dary i kolory. W szkole w DPS zdjęcia zostały umieszczone na tablicy, cieszymy się że Wam się podobają nasze zdjęcia Przedstawiamy Wam efekty naszej pracy 🎬.
Pozdrawiamy
Kuba, Wiktor, Szymon U., Ania i Szymon Ł.
Projekt edukacyjny „Foto - lekcja”
Zatwierdzony decyzją rady Pedagogicznej z dnia 15.09.2022
Opracowanie i prowadzenie: Anna Rogalska, Dorota Rodziewicz, Joanna Żarska
Uczestnicy: klasa 5c, 7a, 8d, z możliwością dołączenia uczniów z innych klas.
Projekt skierowany jest do uczniów szkoły podstawowej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. „Foto lekcje” to forma ciekawego zaspokajania potrzeb poznawczych uczniów i rozwijania ich zainteresowań, z jednoczesnym uwzględnieniem ich zróżnicowanego funkcjonowania. Rezultatem działań w ramach projektu będzie umożliwienie funkcjonowania uczniów w życiu społecznym, ich rozwój poznawczy, oderwanie od codzienności i pokazanie możliwości ciekawego spędzania czasu wolnego. Pozwoli na rozwijanie kreatywności, twórczej postawy i indywidualnych talentów naszych uczniów.
Cele główne projektu:
Cele operacyjne (uczeń adekwatnie do swoich potrzeb i możliwości):
Metody pracy:
Środki dydaktyczne:
- sprzęt zakupiony w ramach projektu MEN „Laboratoria przyszłości”
Czas trwania projektu : IX 2022 – VI 2023
Plan projektu i harmonogram działań:
Projekt zakłada realizację zajęć w oparciu o cele i założenia indywidualnie w klasach oraz podczas wspólnych warsztatów. Realizacja projektu będzie aktualizowana zgodnie z potrzebami możliwościami uczniów. Istnieje możliwość dokonywania zmian w trakcie trwania projektu w celu pełnej realizacji założeń projektu.
Ewaluacja działań: obserwacja zachowań uczestników projektu, obserwacja stopnia zaangażowania uczniów w realizację projektu. W ramach ewaluacji omówione będą zajęcia klasowe oraz warsztaty wspólne. Przewiduje się możliwość utworzenia wystawy z prac uczniów. Uczestnikom projektu zostaną przygotowane dyplomy.
Opracowanie i realizacja:
Anna Rogalska
Dorota Rodziewicz
Joanna Żarska
ul. Krakowska 19
15 - 875 Białystok
tel/fax (85) 742-13-41
Dyrektor Anna Małgorzata Samborska